FAQ

FAQ

คำถามที่พบบ่อย

1. ข้อมูลทั่วไป

ฉันสามารถสอบถามรายละเอียดเพิ่มเติม, แสดงความคิดเห็น, แจ้งเกี่ยวกับปัญหาด้านเทคนิคของผลิตภัณฑ์ หรือยื่นเรื่องร้องเรียนได้หรือไม่?

คำตอบ:

คุณสามารถติดต่อเราได้ที่

คอลเซ็นเตอร์ : 02-261-0209
[เวลาเปิดทำการ: วันจันทร์ ถึง วันศุกร์, เวลา 9.00 – 17.00 น.; วันเสาร์, เวลา 9.00 – 16.00 น.]
[ปิดทำการทุกวันหยุดนขัตฤกษ์.]

ฝ่ายช่วยเหลือ
[เวลาเปิดทำการ: วันจันทร์ ถึง วันศุกร์, เวลา 9.00 – 17.00 น.;]
[ปิดทำการทุกวันหยุดนขัตฤกษ์.]

Coway Official Facebook Page

ฉันต้องการซื้อสินค้าโคเวย์ที่ใกล้กับฉันที่สุด, บูธขายสินค้าโคเวย์ หรือ CODY office ได้อย่างไร?

คำตอบ:

COWAY ประเทศไทย ดำเนินธุรกิจทั่วประเทศเพื่อให้คุณสามารถหาเราได้ง่ายในทุกๆ จังหวัด ค้นหาเราได้ที่นี่
ฉันต้องรอการช่วยเหลือทางเทคนิคนานเท่าใดหลังจากแจ้งข้อมูล?

คำตอบ:

รายงาน AS ทั้งหมดจะมีการติดต่อกลับภายใน 24 ชั่วโมง อย่างไรก็ตามการจัดเตรียมความช่วยเหลือด้านเทคนิคจะขึ้นอยู่กับความพร้อมใช้งานของอะไหล่เนื่องจาก CT ของเราอาจไม่มีทางเลือกที่เหมาะสมสำหรับปัญหาของผลิตภัณฑ์บางอย่าง ในกรณีที่มีเหตุฉุกเฉินเช่นการรั่วไหลเราจะพยายามอย่างดีที่สุดในการจัดส่งความช่วยเหลือด้านเทคนิคเพื่อให้ตรงตามความต้องการของคุณโดยเร็วที่สุด
ฉันต้องจ่ายค่าแรงเจ้าหน้าที่ CT หรือ CODY ที่เข้ามาให้การตรวจสอบหรือให้บริการผลิตภัณฑ์ของฉันหรือไม่?

คำตอบ:

คุณไม่จำเป็นต้องจ่ายค่าแรงใดๆ ยกเว้นกรณีที่ระยะเวลารับประกันหรือระยะเวลาบริการของคุณหมดอายุแล้ว คุณมีทางเลือกในการต่อระยะเวลาบริการของคุณเพิ่มเติมเป็นเวลา 1 ปี หรือ 2 ปี และคุณจะไม่ต้องเสียค่าใช้จ่ายใดๆ หลังจากนั้น

2. เกี่ยวกับข้อมูลสินค้า

ฉันสนใจผลิตภัณฑ์โคเวย์ฉันจะได้รับข้อมูลผลิตภัณฑ์เพิ่มเติมได้อย่างไร?

คำตอบ:

ข้อมูลผลิตภัณฑ์ของเราพร้อมให้บริการที่ หากต้องการข้อมูลเพิ่มเติมโปรดโทรหาเรา หรือฝากหมายเลขไว้ให้เราและเราจะโทรหาคุณ!
How can I get Coway products?

Answer:

There are two ways to own a Coway product—Rental and Outright Purchase:

  1. 1. Rental
    • A Rental Registration Fee of RM200 and a one-month advance rental payment is all you need to get started.
    • Our service team, Coway Lady (CODY) will provide complimentary periodic maintenance service throughout your rental period.
    • The minimum contract is 2 years, but you can rent the product for up to 5 years. After 5 years, no rental payment will be charged and the product will officially belong to you.
    • Should you require maintenance service after 5 years, you may subscribe to our Service Membership.
  2. 2. Outright Purchase
    • No installation fee is needed and you can opt for a 0% interest instalment for up to 36 months.
    • CODY Service is complimentary for the first year and you may choose to subscribe to our Service Membership after one year.

3. เกี่ยวกับการบริการ

What benefits does a Service Membership include?

Answer:

By subscribing to our Service Membership, you are entitled to CODY's periodic maintenance service (Heart Service) which includes filter change and sanitation. All types of repairs (After Service) will be provided by Coway Technician (CT) and the spare parts will also come at no extra cost.

How do I renew my Service Membership?

Answer:

Simply provide us your details here and our service team will contact you as soon as possible for your renewal request. You may also contact your respective CODY for service membership renewal assistance.

How frequently will my Coway product be serviced?

Answer:

The service period varies for each category of Coway product:

  • Water purifier, air purifier and water softener—every 2 months
  • Bidet and outdoor filter Apolo POE 10-A—every 4 months
  • Outdoor filter Bamboo and Bamboo Mini—every 6 months

4. เกี่ยวกับการชำระเงิน

What are the payment options for my monthly rental?

Answer:

  1. Auto debit—Deduction via customer's debit/credit card
  2. Direct debit—Deduction via customer's saving/current account
  3. JomPAY—code: 9928
  4. Maybank Cash Deposit Machine: Payee Code: 016
  5. CIMB (Virtual Account) dedicated account
  6. CIMB Bill Payment—Coway (M) Sdn Bhd
  7. Regular payment by cash to CODY during Heart Service

A processing fee of RM 10 will be charged if you’re not using auto debit (Depending on the order number).

I have changed my credit card recently. How do I update my credit card details for auto debit purpose?

Answer:

You may contact our Call Centre team via our toll-free line: 1800-888-111.

When does Coway normally perform the deduction from my credit card/direct debit account?

Answer:

On the 1st week of the month, usually between 3rd and 5th (Varies depending on the bank).

Why am I receiving the same SMS every month stating that my account has been charged RM10?

Answer:

When the rental payment fails to be deducted from your account, a Rental Handling Fee of RM10 will be charged.

I have applied for auto debit deduction but I’m still receiving SMS stating that my rental fee has failed to be deducted.

Answer:

There could be a number of reasons as to why you are still receiving the SMS despite having submitted the auto debit form:

  1. The signature on the auto debit form and the card holder are not identical, therefore your application could have been rejected by the bank. In such events, you might need to fill up another form.
  2. The form is still being processed by the bank and the auto debit transaction will only go through upon approval from the bank.
Why has my account been switched back to regular payment mode?

Answer:

If your bill has been overdue for 3 months, your auto debit account will automatically be reverted back to regular payment mode. If you still wish to proceed with auto debit mode, kindly provide us with your card number, expiry date, issuing bank and card type to proceed.